Vastused ja käitumisjuhised enim esitatud küsimuste korral

Ekslikult edastatud arvete muutmine toimub ainult tervishoiuteenuse osutaja poolt esitatud kirjaliku taotluse alusel. Digiallkirjastatud taotlused palume saata e-posti teel aadressil info [at] tervisekassa.ee (info[at]tervisekassa[dot]ee).

 Taotlus arve tühistamiseks/krediteerimiseks peab sisaldama:

  • arve esitaja rekvisiite (asutuse nimi, aadress, registrinumber);
  • teenuse saaja nimi ja isikukood;
  • arve number;
  • arve kuupäev;
  • arve tühistamise põhjus;
  • Tervisekassa poolt hüvitamisele kuuluv summa;
  • viidet koondarvele, mille kohta taotlus esitatakse (täidetakse juhul kui arve on koondarveldatud);
  • kinnitust, et  tervishoiuteenuse osutaja on informeerinud arve tühistamisest klienti.

Taotluse vorm esitamiseks Tervisekassale: taotlus arve tühistamiseks/krediteerimiseks.

Peale Tervisekassa poolt arve tühistamist/krediteerimist informeerib Tervisekassa tervishoiuteenuse osutajat uue arve saatmise võimalusest.

Selleks, et vältida proteesihüvitise taotlemist nii raviasutuse kaudu kui ka otse Tervisekassalt, soovitab Tervisekassa teenusepakkujatel märkida kviitungile selgelt, millise teenuse eest on kviitung väljastatud. Oluline on eristada, kas tegu on proteesiteenusega või hambaraviga.

Lisaks soovitame kviitungil teenusepakkuja kaudu broneeritud proteesihüvitise summa märkida eraldi reana, kus hüvitamisele kuuluv summa on miinusmärgiga või vastavasisulise märkega.

Hüvitisi reguleerivas määruses on nõuded hambaraviteenuse eest tasumist tõendava dokumendi sisu kohta järgmised:

  1. dokumendi number
  2. tervishoiuteenuse osutaja nimi, asukoha aadress ja registri- või isikukood
  3. hambaarsti ees- ja perekonnanimi ning registreerimistõendi number
  4. inimese, kellele hambaraviteenust osutati, ees- ja perekonnanimi
  5. hambaraviteenuse nimetus ja arvnäitajad (kogus, hind, summa)
  6. hambaraviteenuse osutamise kuupäev
  7. dokumendi vormistaja ees- ja perekonnanimi, allkiri ja kuupäev

Hambaraviteenuse osutajal on kohustus proteesihüvitise saamiseks vajalikke andmeid elektrooniliselt edastada. See kohustus tuleneb sotsiaalministri määrusest nr 145, täpsemalt § 14. Lisaks sätestab määrus ka hambaraviteenuse osutaja kohustuse säilitada talle esitatud avaldusi kolm aastat.

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kui teil on küsimusi, siis palun pöörduge meie poole aadressil [email protected] või helistage meie infoliinile 669 6630.